2022 Yılı Kalite İç Değerlendirme Raporu

GİRESUN ÜNİVERSİTESİ->KEŞAP MESLEK YÜKSEKOKULU

BİRİM HAKKINDA BİLGİLER

Genel Bilgiler
İletişim Bilgileri

Birim Yöneticisi (Müdür): Öğr. Üyesi. Dr. Beytullah DÖNMEZ

                             Adres: Bozkurt Mah. Hükümet Cad. No:1 28900 Keşap/ GİRESUN Telefon:                         0532 202 46 59

                           E-posta:  beytullah.donmez@giresun.edu.tr

Birim Kalite Komisyonu Başkanı:   Öğr.Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU

                                         Adres:  Bozkurt Mah. Hükümet Cad. No:1 28900 Keşap/ GİRESUN

                                      Telefon:   0530 959 23 15

                                     E-posta:   erdem.colakoglu@giresun.edu.tr

                    Birimin web adresi:   kesapmyo.giresun.edu.tr

Tarihsel Gelişimi

Yüksekokulumuz 16 Nisan 2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Kararıyla kurulmuştur. Yüksekokulumuzun Müdürü, Dr.Öğr.Üyesi Beytullah DÖNMEZ’dir. Yüksekokulumuz bünyesinde Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümünün Dış Ticaret Programı 16.06.2011 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Elektrik ve Enerji Bölümünün, Gaz ve Tesisat Teknolojisi Programı, Yönetim ve Organizasyon Bölümünün, Lojistik Programı, İnşaat Bölümünün, Yapı Denetimi Programı 23.11.2011 tarihinde Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir , yine İnşaat Bölümü Yapı Denetimi Programı 28.11.2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kapatılması uygun görülmüştür. Yönetim ve Organizasyon Bölümünün, Lojistik Programı kapatılarak yerine Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı açılmasına ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 17.04.2014 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. İnşaat Bölümünün, İnşaat Teknolojisi Programı açılmasına ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 01.10.2014 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca  kabul edilmiştir. 2019-2020 Eğitim-Öğretim Dönemi için NÖ 40 öğrenci ve İ.Ö 40 öğrenci alınmıştır. 2019-2020 Eğitim-Öğretim Döneminde Sağlık Kurumları İşletmeciliği İ.Ö kapatılmıştır. Yüksekokulumuzdaki Bölümler;

  1. TOPTAN VE PERAKENDE SATIŞ BÖLÜM BAŞKANLIĞI

-Emlak ve Emlak Yönetimi Programcılığı

 

  1. PAZARLAMA VE DIŞ TİCARET BÖLÜM BAŞKANLIĞI

-Dış Ticaret Programı

 

  1. YÖNETİM VE ORGANİZASYON BÖLÜM BAŞKANLIĞI

-Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı

 

  1. İNŞAAT BÖLÜM BAŞKANLIĞI

-İnşaat Teknolojileri Programı

 

 

  1. ELEKTRİK VE ENERJİ BÖLÜM BAŞKANLIĞI

-İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Programı

 

 

   

Yüksekokulumuz ön lisans düzeyinde öğretim vermekte olup öğrenim süresi 2 yıldır. Yüksekokulumuz Rektörlük kararı ile Eğitime-Öğretime yeni binasında sürdürmektedir.

 

Yüksekokulumuzda 657 sayılı Kanuna tabi 4 Genel İdari Hizmetler ve 1 Yardımcı hizmetler,  olmak üzere toplam 5 idari personel ve 1 temizlik görevlisi 4 güvenlik olmak üzere 5 sürekli işçi ile 2914 Sayılı Kanuna bağlı olarak fiilen çalışmakta olan 1 Profesör, 1 Dr.Öğr.Üyesi ve 9 öğretim görevlisi toplam 11 öğretim elemanı görev yapmakta olup, 462 kayıtlı öğrencimiz ile eğitim öğretim faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

Misyon

Mesleki gelişmeleri ve teknolojiyi verimli kullanarak ülke gelişimine katkı sağlayan, çağdaş toplum değerlerini üzerinde barındıran, ülke çıkarlarını gözeten ve Atatürk İlke ve İnkılaplarını koruyan sorumluluk ve meslek ahlakına sahip, kendi tarihinden ve kimliğinden güç alarak geleceğe yön verebilen, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, sektörün ihtiyacı olan niteliklere sahip meslek elemanlarını eğitim - öğretim açısından yeterli düzeyde yetiştirmek.

Vizyon

Üretilen eğitim ve hizmet ile çağın gereksinimlerine uygun nitelikli ara eleman yetiştiren, iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilen tercih edilebilir bir Meslek Yüksekokulu olmak ve bu yolda ilerlemek.

 

 

Değerler

 

Uygulamalı Eğitim Girişimcilik Yabancı dil Teknoloji ve bilişim

Yaşam Boyu Öğrenme

Hedefler

Eğitim süreç ve alanlarında tam donanımlı hale gelmiş, mesleki bilgi ve beceriye sahip, sorumluluk bilinci olan, etik değerleri yüksek teknik personel yetiştirmek

Eğitimde uygulamaya yönelik ağırlığın arttırılması için çalışmak

Ders müfredatlarını dış paydaşların görüşlerini de dikkate alarak oluşturmak

İstihdama yönelik dersleri müfredata eklemek (Mesleki yabancı dil, girişimcilik gibi) ve müfredatları teknoloji ve bilişim esaslı olarak güncellemek

Akademik personelin bilimsel araştırma, yayın ve bilimsel toplantı katılım düzeyini arttırarak bu hususta yapılabilecek çalışmalara öncülük etmek

Öğretim elemanlarımızın etkin ve verimli çalışmalarının devamını sağlamak Sürekli kendini yenileyen dinamik bir akademik ve idari kadro oluşturmak

Eğitim ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri

Yüksekokulumuz bünyesinde Toptan ve Perakende Satış Bölümü, Emlak ve Emlak Yönetimi Programı’nın açılmasına ilişkin teklif 08.07.2009 tarihinde kabul edilmiş olup, 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında eğitim ve öğretim faaliyetine başlamıştır. Programın amacı; uluslararası meslek standartlarına uygun teorik ve pratik bir eğitim uygulamasını gerçekleştirerek, öğrencilerin bilimsel yöntemler ışığında gayrimenkul değerleme çalışması yapabilme yeteneğini kazanmalarını sağlamak, sektörde ulusal ve uluslararası kuruluşların gereksinim duyduğu mesleki sorumluluk sahibi, iş ahlakı bilinci gelişmiş uzman ara eleman niteliğinde gençler yetiştirmektir. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir.

 

Yüksekokulumun bünyesinde Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü, Dış Ticaret Programının açılmasına ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 16.06.2011 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Program ile uluslararası meslek standartlarına uygun teorik ve pratik bir eğitim uygulamasını gerçekleştirerek, ithalat ve ihracata dayalı bankacılık, taşımacılık, gümrük gibi dış ticaretle ilgili iş kollarında çalışacak meslek elemanı yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir.

 

 

Üniversitemizin, Keşap Meslek Yüksekokulu bünyesinde Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı açılmasına ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 17.04.2014 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Programın amacı; Sağlık sisteminin beklentilerinin gerçekleştirilmesine yönelik olarak; işletmecilik, hastane yönetimi ve temel sağlık bilgisine sahip; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim fonksiyonlarına ilişkin teknikleri sistematik ve bilinçli bir şekilde uygulayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, nitelikli ara elemanları sağlık sektörüne kazandırmaktır. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir.

Yüksekokulumuz bünyesinde İnşaat Bölümü, İnşaat Teknolojisi Programı açılmasına ilişkin teklif Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 08.10.2014 tarihinde kabul edilmiştir. Yüksekokulumuzun 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz döneminde öğrenci alınması talebi 09.05.2019 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri ile 3843 sayılı Kanun'un 4. maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Programın amacı; baraj, yol, hava alanı, konut vb yapı inşaatlarında aktif olarak görev alan, kontrollük hizmeti veren firmalar ile kamu ya da yerel yönetimlerin doğal kaynak, ulaştırma/karayolu, yapı bölümleri ve malzeme test laboratuarlarında teknik eleman olarak çalışan meslek grubunu oluşturmaktadır. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir.

Araştırma Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri

Birimin AR-GE faaliyeti gerçekleştiren, bu kapsamda hizmet sunan ve destek veren (laboratuvarlar, proje koordinasyon birimleri, cihaz alt yapısı vb.) birimlerinin etkinliği ve verimliliğini değerlendirmek üzere gerekli görülen girdi, süreç ve çıktılara ilişkin özet bilgilere yer verilmeli, ek bilgi ve veriler ise raporun ekinde sunulmalıdır.

Birimin Organizasyon Yapısı
Birimin Organizasyon Yapısı

Yüksekokul Yönetimi

Yüksekokul Müdürü

Dr.Öğr.Üyesi Beytullah DÖNMEZ

Yüksekokul Müdür Yardımcıları

Öğr. Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU

Dr.Öğr.Üyesi İlknur KOÇAK ŞEN

Yüksekokul Sekreteri

Adem DEMİR

 

 

 

Yüksekokul Kurulu

Başkan

Dr. Öğr. Üyesi Beytullah DÖNMEZ

Üye

Öğr. Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU

Üye

Prof. Dr. Hilmi Erdoğan YAYLA

Üye

Dr.Öğr.Üyesi İlknur KOÇAK ŞEN

Üye

Öğr.Gör. M. Ramazan DEMİRCİ

Raportör

Adem DEMİR

 

 

 

Yüksekokul Yönetim Kurulu

Başkan

Dr. Öğr. Üyesi Beytullah DÖNMEZ

Üye

Öğr. Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU

Dr.Öğr.Üyesi İlknur KOÇAK ŞEN

 

Üye

Dr.Öğr.Üyesi Dursun ŞAHİN

Üye

Dr.Öğr.Üyesi Selim NUMAN

Üye

Dr.Öğr.Üyesi Ülkü KARA

Raportör

Adem DEMİR

 

 

 

Kalite ve Akreditasyon Komisyonu

Başkan

Öğr. Gör. Muhammed ÖZTEMEL

Üye

Öğr.Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU

Öğrenci Temsilcisi

-

İyileştirmeye Yönelik Çalışmalar

Birimimiz daha önce herhangi bir dış değerlendirmeden geçmemiştir.

LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1. Liderlik ve Kalite
A.1.1. Yönetim modeli ve idari yapı

Kurumumuzun yönetim ve idari birimlerinin yapısı mevzuat hükümlerine uygun olarak kurumun misyon ve stratejik hedeflerine ulaşabilmesi için oluşturulan yönetim modeli tüm birimleri ve idari yapıyı kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Ve bunların takibi yapılmaktadır.

Kanıtlar:

Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024)

Kanıtlar

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

A.1.2. Liderlik

Kurumumuzda kalite güvencesi kapsamında oluşturulan birim kalite temsilciliği takibi doğrultusunda kurum kalite güvencesi kültürünü yerleştirebilmek amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Stratejik planımız da paydaşların katılımıyla bu doğrultuda oluşturulmuştur.

Kanıtlar:

Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024)

Birim Kalite Temsilciliği

Kanıtlar

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasitesi

Kurumumuzda oluşturulan birim kalite temsilciliği kurum içi kalitenin gerçekleşmesi üzerine çeşitli çalışmalar yürütmektedir. Bu çalışmalar eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve toplumsal katkı sistemlerini de kapsamaktadır.

Kanıtlar:

Birim Kalite Temsilciliği http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

Kurumumuzda oluşturulan birim kalite temsilciliği kurum içi kalitenin gerçekleşmesi üzerine çeşitli çalışmalar yürütmektedir. Bu çalışmalar eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve toplumsal katkı sistemlerini de kapsamaktadır.

Kanıtlar:

Birim Kalite Temsilciliği

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

Eğitim ve öğretimi verilen tüm alanlarda kurumsal performansın geliştirilebilmesi amacıyla performans göstergeleri belirlenmiştir. Belirlenen bu performans göstergelerinin hangi düzeyde olduğu her dönem en az 1 kez toplanılarak paydaşların katılımıyla değerlendirilmektedir.

Kanıtlar:

Performans göstergeleri

Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Akademik Birim Stratejik Kurulu Stratejik Planlama Komisyonu Performans Raporları

Birim Öz Değerlendirme Raporu

Kanıtlar

2022 FAALİYET RAPORU.docx

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar
A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar

Stratejik plan kapsamında stratejik amaçları ve hedefleri doğrultusunda kurumun tamamında yapılan uygulamalar bulunmaktadır. Bu doğrultuda sektörle işbirliği çerçevesinde meslek etiğine uygun ve çağın gereksinimlerine yanıt verebilecek, sektörün ihtiyaçlarına yönelik, milli değerlerine bağlı nitelikli eleman yetiştirmek amaç edinilmiştir. Dolayısıyla amaçların gerçekleşip gerçekleşmediğine yönelik takip için komisyon oluşturulmuştur. Stratejik planımız amaçlarımızı gerçekleştirmek amacıyla karar alma süreçlerimiz de etkindir.

Kanıtlar:

Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Akademik Birim Stratejik Kurulu Stratejik Planlama Komisyonu

Stratejik Plan izleme komisyonu Performans raporları

Kanıtlar

2022 FAALİYET RAPORU.docx

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

A.2.2. Stratejik amaç ve hedefler

Stratejik Amaç 1-  Eğitim ve Öğretimde Kalitenin Artırılması ve Sürdürülebilirliğini                        Sağlamak

Stratejik Hedef 1.1- Yüksekokulumuzun öğrenci kontenjan oranının arttırılması

Performans Göstergesi 1.1.- Doluluk oranında yılda %2’lik artış

Stratejik Hedef 1.2-Eğitim-Öğretim Programlarını ve ders içeriklerini güncelleştirmek

Performans Göstergesi 1.2.1- Her yıl Bahar Döneminde Akademik toplantı

Stratejik Hedef 1.3- Yetiştirilen öğrencinin niteliğinin geliştirilmesi

Performans Göstergesi 1.3.1- Uygulamalı ders oranının mevcut dersle oranı 5 yılda %10’a çıkarmak

 

Stratejik Hedef 1.4- Yüksekokulumuzda Öğretim Üyesi oranını arttırmak

Performans Göstergesi 1.4.1- 5 Yıl içinde Öğretim Üyesi sayısı toplam Öğretim Elamanına oranını %20’e çıkarmak

Stratejik Hedef 1.5- Öğrenci başına düşen Öğretim Elemanı sayısını arttırmak

Performans Göstergesi 1.5.1- 5 Yıl içerisinde 20 öğrenciye 1 Öğretim Elemanı düşmesi sağlanması

Stratejik Amaç 2-  Sürdürülebilir Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Gerçekleştirilmesi

Stratejik Hedef 2.1- Yüksekokulda Öğretim elemanların Akademik eğitiminin arttırılması

Performans Göstergesi 2.1.1- Akademik personelin 3’te 1’nin Yüksek lisans ve doktora derecesine sahip olması

 

Stratejik Hedef 2.2- Yayın sayısını arttırmak

Performans Göstergesi 2.2.1- 5 Yıl içerisinde Akademik yayın sayısında %20 artış

Stratejik Amaç 3-  Fiziki ve Kurumsal Alt Yapının Geliştirilmesi

Stratejik Hedef 3.1- Yüksekokulun atölye ve laboratuar imkanına kavuşması

Performans Göstergesi 3.1.1-  Laboratuar ve atölye tesisi

 

Stratejik Hedef 3.2- Mevcut Bilgisayar Laboratuarını geliştirme

Performans Göstergesi 3.2.1- Bilgisayar sayısında 5 yılda %50 artış

 

Stratejik Hedef 3.3- Eğitim amaçlı mevcut alt yapı ve fiziksel ortamı iyileştirmek

Performans Göstergesi 3.3.1- Öğrenci başına düşen kapalı alan miktarında %5’lik artış

 

Stratejik Hedef 3.4- Bilgisayar  Laboratuar yazılımını arttırmak

Performans Göstergesi 3.4.1- Laboratuar da ihtiyaç olan Autocad , muhasebe vb. programların temini

 

Stratejik Hedef 3.5-Yerleşkedeki sosyal yaşam imkanlarının geliştirilmesi

Performans Göstergesi 3.4.2- Spor tesisi ve 1 adet konferans salonu oluşturulması

 

 

Stratejik Amaç 4- Uluslararasılaşma

 

Stratejik Hedef 4.1- Yabancı öğrenci sayısını arttırmak

Performans Göstergesi 4.1.1- Toplam kontenjanın %1’inin yabancı öğrenci olması

 

Stratejik Hedef 4.2- Değişim Programlarından öğrencilerin faydalanmasını sağlamak

Performans Göstergesi 4.2.1- 5 Yıl içerisinde Erasmus ve diğer değişim programlarından yararlanarak sayının %10’luk artışı

 

Stratejik Amaç 5- Üniversite Toplum İlişkilerinin Geliştirilmesi

 

Stratejik Hedef 5.1-  Yerel bazda bilimsel ve kültürel etkinliklerin düzenlenmesine katkı sağlamak

Performans Göstergesi 5.1.1- Yılda 1 kez Bilimsel ve kültürel etkinlik düzenlemek

 

Stratejik Hedef 5.2- Dış paydaşlarca düzenlenen etkinliklere katılımı sağlamak

Performans Göstergesi 5.2.1- Katılınan etkinlik sayısı yılda 1 artış

 

Stratejik Hedef 5.3- Sivil toplum kuruluşlarının tanınırlığının arttırılması

Performans Göstergesi 5.3.1- Her yıl 2 Toplum Kuruluşuna öğrenci ziyareti

 

Stratejik Hedef 5.4- Yüksekokulumuz ile yöre halkı arasındaki iş birliğini güçlendirmek

Performans Göstergesi 5.4.1- Meslek odaları, sivil toplum örgütleri ile gerçekleştirilen ortak proje etkinlik sayısı yılda en az 2 olmasının sağlanması

A.2.3. Performans yönetimi

Yüksekokulumuzda yürütülmekte olan hizmetlerin işleyiş aşamasında bütçesinde yer alan harcamaların sağlıklı bir şekilde yürütülmesi sağlanmaktadır. Müdürlük mevcut personelin sevk ve idaresini, müdür yardımcılığı ve yüksekokul sekreterliği aracılığı ile verimli ve etkin olarak yapılabilmesi için personelin yönlendirilmesi, Yüksekokul içinde veya dışında iş ile işlemlerin mali saydamlık, hesap verme sorumluluğu ilkeleri doğrultusunda hesap verilebilirlik düşüncesi içerisinde yürütülmesi konusunda personelin duyarlı olması için gerekli çalışmaların yapılması sağlanmaktadır

Kanıtlar

2022 FAALİYET RAPORU.docx

A.3. Yönetim Sistemleri
A.3.1. Bilgi yönetim sistemi

Kurumda bilgi güvenliği ve güvenirliğinin sağlanmasına mevzuatlar dikkate alınarak oluşturulan uygulamalar bulunmakta ve bu uygulamalardan bazı sonuçlar elde edilmekte ve bu sonuçların takibi yapılıp karar almada dikkate alınmaktadır.

Kanıtlar:

Kişisel verilerin korunmasına yönelik hizmet içi eğitimler

https://www.giresun.edu.tr/tr/page/kisisel-verilerin-korunmasi/3019

Kanıtlar

https://www.giresun.edu.tr/tr/page/kisisel-verilerin-korunmasi/3019

A.3.2. İnsan kaynakları yönetimi

Kurumumuzun akademik ve idari personeli kurum yararına olacak şekilde kişisel gelişmelerini arttıracak yöntemler göz önüne alınmakta ve bu doğrultuda akademik personelin yüksek lisans ve doktora eğitimlerinin sağlanabilmesi için imkanlar yaratılmaktadır. Gerekli görüldüğü alanlarda idari personelin de gelişimi için düzenlenen hizmet içi eğitim uygulamalarına katılımı gerçekleşmektedir. Gerçekleştirilen bu uygulamaların sonuçları izlenmekte ve karar alma süreçlerinde dikkate alınmaktadır.

A.3.3. Finansal yönetim

Kurumumuz stratejik hedeflerine uygun olarak hazine yardımı, bağış ve yardımlar ve dış kaynaklar (Bilimsel Projeler) olmak üzere çeşitli finansal kaynaklara sahiptir. Bu kaynaklar Kurumun Stratejik Planına uygun olarak yönlendirilmektedir. Gerçekleştirilen bu uygulamaların sonuçları izlenmekte ve karar alma süreçlerinde dikkate alınmaktadır.

Kanıtlar:

Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024)

Kanıtlar

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

A.3.4. Süreç yönetimi

Kurumda tüm alanları kapsayan, tüm süreçleri destekleyen bilgi yönetim sistemi bulunmaktadır ve bu sistemin kullanılması yönünde bazı uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar karar alımlarında ve sistemin kullanımında dikkate alınıp takibi yapılmaktadır.

Kanıtlar:

https//ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https//ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

A.4. Paydaş Katılımı
A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı

Gözden geçirme faaliyetleri her dönem sonu yapılan Akademik Genel Kurul toplantılarında değerlendirilmektedir. Akademik Kurulda programlar değerlendirilmekte ve ihtiyaca göre güncellenmesi sağlanmaktadır. Bu anlamda Bologna süreci hedefleri doğrultusunda program çıktıları ders bazında değerlendirilmektedir. Program güncelleme çalışması kapsamında öğretim elemanlarından gelen öneriler, akademik kurul toplantılarında tartışılarak karara bağlanır. Program yeterliliklerine ulaşılamadığının tespiti halinde iyileştirme çalışmaları kapsamında iç ve dış paydaşlarımızın görüş ve önerileri yine akademik kurullarda tartışılarak karara bağlanır.

 

 

A.4.2. Öğrenci geri bildirimleri

Her dönem sonunda Öğrenci Bilgi Sistemi tarafından düzenlenen Ders ve Öğretim Elemanı değerlendirme anketi öğrenciler tarafından doldurulmaktadır. Her öğretim elemanı kendi anket sonuçlarını görebilmekte, müdür ve müdür yardımcıları ile bölüm başkanları tüm anket sonuçlarına ulaşabilmektedir.

Kanıtlar:

https://ubs.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https://ubs.giresun.edu.tr/

A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi

Yüksekokulumuz programlarının misyon ve hedeflerine ulaşıp, öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için paydaşlarını düzenli olarak izleyip, programlarını periyodik olarak gözden geçirerek günceller. Eğitim-öğretim faaliyetleri sürekli güncel tutulmaktadır. Hedeflere ulaşma durumunun takibi için, devreye sokulan mezun takip sistemi ile, mezunlarımızın sektörde istihdam edilebilirlik durumları değerlendirilmeye çalışılmaktadır.

Kanıtlar:

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr/mezun-sistemi

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr/mezun-sistemi

A.5. Uluslararasılaşma
A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi

Kurumumuzda uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ile ilişkili sonuçlar ve paydaş görüşleri koordinatörlük tarafından izlenmekte ve paydaşlarla birlikte değerlendirmeler yapılmaktadır.

Kanıtlar:

Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus Birim Koordinatörü

http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142

Kanıtlar

http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142

http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142

http://mevlana.giresun.edu.tr/

https://erasmus.giresun.edu.tr/

A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları

Kurumumuzun uluslararsılaşma politikası kapsamında çeşitli koordinatörlükler oluşturulmuş ve paydaşlarla birlikte çeşitli çalışmalar ve takipleri yapılmıştır.

Kanıtlar:

Mevlana Birim Koordinatörü

Erasmus Birim Koordinatörü

Kanıtlar

http://mevlana.giresun.edu.tr/

https://erasmus.giresun.edu.tr/

A.5.3. Uluslararasılaşma performansı

Kurumda uluslararasılaşma performansının izlenmesine ve değerlendirmesine yönelik uygulamalar tüm alanları ve birimleri kapsar şekilde yürütülmektedir.

Kanıtlar:

Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus Birim Koordinatörü

Kanıtlar

http://mevlana.giresun.edu.tr/

https://erasmus.giresun.edu.tr/

EĞİTİM VE ÖĞRETİM

B.1. Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
B.1.1. Programların tasarımı ve onayı

Programların eğitim amaçlarının belirlenmesinde ve eğitim-öğretim programının tasarımında iç paydaşların (öğretim elemanlarının) katkısı en üst düzeydedir. Eğitim amaçlarını karşılayan ve öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinliklerini tanımlayan program yeterlilikleri, programda yer alan derslerin “ders amaç ve hedefleri ve ders öğrenme çıktıları” ile sağlanmıştır.

Kanıtlar:

Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) 

Kanıtlar

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

B.1.2. Programın ders dağılım dengesi

Programlarda yer alan zorunlu, bölüm seçmeli ve bölüm dışı seçmeli dersler ve bunların dağılımları Bologna süreci doğrultusunda hazırlanmıştır. Programlardaki AKTS kredilerinin en az %25’i seçmeli derslerden, bu seçmeli derslerin de en az sekiz AKTS kredisi bölüm/program dışı seçmeli derslerden oluşmaktadır. Öğrencinin mezun olabilmesi için öğretim programındaki toplam 120 AKTS kredisinin dağılımlarını sağlaması gerekir. EğitimÖğretim programı web sitemizde ilan edilmiştir.

Kanıtlar:

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu

Programın yeterliliği ile derslerin öğrenim çıktıları arasında ilişkilendirme yapılmış olup, söz konusu ilişkilendirme ve programların eğitim amaçları ve kazanımları programlarımıza ait Bologna bilgi paketinde yer almaktadır.

Kanıtlar:

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html

Kanıtlar

https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html

B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı

Tüm programlarda iş yüküne dayalı AKTS kredi sistemi kullanılmaktadır. Akademik yıl; güz ve bahar dönemleri olmak üzere 30 AKTS kredilik 2 yarıyıldan oluşmaktadır. Her yarıyılda toplam 14 eğitim haftası yer almaktadır. Tüm programlarında 1 AKTS karşılığı öğrenci iş yükü 25 Saat kabul edilerek tasarım yapılmıştır. İş yüküne dayalı kredi sisteminde AKTS kredileri, öğrencinin herhangi bir ders için öğrenim çıktılarını sağlayabilmek için dönem boyunca tamamlaması öngörülen tüm sınıf içi ve dışı eğitim-öğretim faaliyetlerine (derslere devam etmek, proje yapmak, bireysel çalışmalar ve sınavlar vb.) ilişkin süreler değerlendirilerek verilmiştir. Programlarda öğrencilerin stajlarının iş yükleri belirlenmiş (AKTS kredisi) ve programın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Ders müfredatımızda bu stajlar, kodları, ders saatleri, ulusal kredileri ve AKTS kredileri ile yer almaktadır.. Programlara ait staj yönergesi bulunmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler için verilecek Diploama eki, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından basılır. Mezun öğrencilerimize diplomalarıyla beraber birim öğrenci işleri bürosundan verilir.

Kanıtlar:

Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği Programlara ait diploma eki örnekleri

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/ http://oidb.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171205-4.htm

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

Gözden geçirme faaliyetleri her dönem sonu yapılan Akademik Genel Kurul toplantılarında değerlendirilmektedir. Akademik Kurulda programlar değerlendirilmekte ve ihtiyaca göre güncellenmesi sağlanmaktadır. Bu anlamda Bologna süreci hedefleri doğrultusunda program çıktıları ders bazında değerlendirilmektedir. Program güncelleme çalışması kapsamında öğretim elemanlarından gelen öneriler, akademik kurul toplantılarında tartışılarak karara bağlanır. Program yeterliliklerine ulaşılamadığının tespiti halinde iyileştirme çalışmaları kapsamında iç ve dış paydaşlarımızın görüş ve önerileri yine akademik kurullarda tartışılarak karara bağlanır.

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

2022 FAALİYET RAPORU.docx

B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi

Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Programların yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb. hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama birimlerinde yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları sağlanmaktadır.

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri

Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Programların yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb. hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama birimlerinde yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları sağlanmaktadır.

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

B.2.2. Ölçme ve değerlendirme

Yüksekokulumuz programlarında uygulanan başarı ölçme ve değerlendirme yöntemleri, hedeflenen ders öğrenme çıktılarına uygun olacak şekilde tasarlanmaktadır. Doğru, adil ve tutarlı şekilde değerlendirmeyi güvence altına almak için “Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği” ve anılan yönetmeliğe uygun hazırlanan yönerge, uygulama esasları ve ilkeler rehber alınmaktadır.

Kanıtlar:

Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği http://oidb.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https://oidb.giresun.edu.tr/

B.2.3. Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

Yüksekokulumuzdaki programlara öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Yüksekokulumuza yeni kaydolan öğrencilerin üniversite yaşamına uyumlarının sağlanması amacıyla birimimiz tarafından eğitimöğretim döneminin ilk haftası düzenlenen oryantasyon programlarına tam ve etkin bir şekilde katılım sağlanmaktadır. Üniversitemiz Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları” ile öğrencilerin önceki öğrenimlerinde edindikleri kazanımlar tanınmaktadır. Ayrıca Erasmus ve Mevlana gibi yurtdışı hareketlilik gerekse Farabi ve yatay geçiş/dikey geçiş gibi yurt içi hareketlilik kapsamında önceden edinilmiş kazanımlar, ulusal kredi ve AKTS kredi miktarı esas alınarak intibak ettirilmektedir.

Kanıtlar:

Yatay Geçiş Yönergesi

Özel ve Misafir Öğrenci Yönergesi

Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliği

http://oidb.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler-yuksekogretim-kurumu/2746

https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler-giresun-universitesi/2747

https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/usul-ve-esaslar/2806

B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

Diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılmasına ilişkin kriterler bulunmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenci grupları dışında kalan yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS), çift anadal programı (ÇAP) ve yandal öğrenci kabullerinde uygulanan kriterler tanımlanmıştır.

Kanıtlar:

Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği

Mezun Öğrencilere Yönelik Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge Çift anadal ve Yandal Yönergesi

Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik http://oidb.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https://oidb.giresun.edu.tr/

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
B.3.1. Öğrenme ortamı ve kaynakları

Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Programların yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb. hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama birimlerinde yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları sağlanmaktadır.

Kanıtlar:

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

B.3.2. Akademik destek hizmetler

Öğrencilere kayıt sırasında ve eğitim-öğretim programlarına başlarken ilgili yönetmelikler uyarınca akademik danışmanlık hizmeti vermek üzere her bir sınıf için akademik danışman atanmaktadır. Danışmanlık hizmetleri arasında öğrencilerin akademik gelişimlerin takibi, alacakları derslerin onaylanması ve mezuniyet kontrolü gibi uygulamalar yer almaktadır.

Kanıtlar:

Öğrenci danışmanlığı yönergeleri http://oidb.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

https://oidb.giresun.edu.tr/

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

B.3.3. Tesis ve altyapılar

Yüksekokulumuz kendi binasında Eğitim-Öğretime devam etmektedir.

B.3.4. Dezavantajlı gruplar

Üniversitemizde Engelsiz Üniversite Birimi vardır. Yüksekokulumuz kendi binasında Eğitim-Öğretime devam etmektedir.

Kanıtlar

http://eub.giresun.edu.tr/

B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

Birimimizde öğrencilerin kullanımına yönelik spor alanları mevcuttur. Bu alanlarda okulumuz öğrencileri spor yapabilmektedir. Üniversite içindeki spor faaliyetlerine ve yarışmalarına öğrencilerin katılımı sağlanmaktadır. Okulumuzun yer aldığı etkinlikler, okulumuzun web sayfasında ve sosyal medyada önceden duyurulmakta ve katılım sağlanmaktadır. Birimde öğrenci kulüpleri kurulmakta ve topluluklar Üniversitemiz Öğrenci Toplulukları Yürütme Kurulu Başkanlığı Tüzüğüne göre faaliyetlerini sürdürmektedir.

Kanıtlar:

Öğrenci Toplulukları Tüzüğü

Öğrenci Toplulukları Faaliyet Raporları

Kanıtlar

https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/ogrenci-topluluklari-listesi/2585

https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/ogrenci-topluluklari-aciklamalar/2758

B.4. Öğretim Kadrosu
B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

Yüksekokulumuzda akademik kadrolar oluştururken; eğitim yükü, öğretim elamanı başına düşen öğrenci sayısı, açılması planlanan yeni programlar, sürekli eğitim programları, yönetsel ve idari kadro gereksinimleri, ayrıca mevcut öğretim elemanı sayıları, yaş ve kıdem durumları, tam ve yarı zamanlı çalışma statüleri ile mevcut kadroların dolu-boş durumu dikkate alınarak norm kadro sayısı belirlenmiştir. Giresun Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen akademik yükseltme ve atama kriterler çerçevesinde Yüksekokulumuza öğretim elemanları alımı yapılmaktadır.

Meslek Yüksekokulumuz programlarında birim içi ders görevlendirmelerinde, eğitim-öğretim kadrosunun uzmanlık alanı ön planda tutulmakta olup, birim dışı görevlendirme taleplerimizde de söz konusu durum geçerlidir. Öğretim alımı ile ilgili süreç “Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Naklen veya Açıktan Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” hükümleri, öğretim üyesi alımı ile ilgili süreç ise 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği çerçevesinde yürütülmektedir.

Kanıtlar:

Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul Ve  Esaslar Hakkında

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181109-3.htm

Kanıtlar

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181109-3.htm

https://pdb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler/2555

B.4.2. Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi

Öğretim elemanlarımız kendi çalışma alanları ile ilgili düzenlenen çeşitli eğitimlere katılmaktadır.

B.4..3 Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

Akademik personelin uzmanlık alanları ile ilgili kongre, sempozyum vb. bilimsel toplantılara katılımları ayrıca personelin lisansüstü eğitimleri desteklenmektedir. Mevcut mevzuat hükümleri gereği maddi olarak akademik teşvik haricinde teşvik ve ödüllendirme sistemi mevcut değildir.

 

Kanıtlar:

Lisansüstü Öğrenci Belgeleri

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi

Meslek Yüksekokulumuzda AR-Ge faaliyetleri araştırıcılar (öğretim elemanları) tarafından uzmanlık alanları ile paralel olarak MYO yönetimi bilgisi dahilinde yapılmaktadır. Araştırma sonuçları rapor şeklinde MYO’ya bildirilmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul toplantılarında bu faaliyetler paylaşılmaktadır. Araştırma altyapısının geliştirilmesi için projeler üretilmektedir.

C.1.2. İç ve dış kaynaklar

Kurumda üniversite içi kaynaklar, öncelikli araştırma alanlarını destekleyecek ve erişilebilir şekilde yönetilmektedir.

Kurumda yürütülmekte olan ve kurum dışı kaynaklardan da yararlanılan bir proje mevcut değildir

Kanıtlar:

http://ebap.giresun.edu.tr

Kanıtlar

http://ebap.giresun.edu.tr/

C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

MYO’da lisansüstü eğitim yaptırılmamaktadır. Ama mevcut Öğretim üyesi sayısı artışına paralel İlgili Enstitü programlarında yer alınması hedeflenmektedir.

Kanıtlar:

Giresun Üniversitesi Keşap MYO 2020-2024 Stratejik Planı

Kanıtlar

Keşap MYO Stratejik Plan.doc

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi

MYO akademik personeli uzmanlık alanları ile uyumlu eğitimlere katılmaktadır. Eğitim sonuçları rapor şeklinde MYO’ya bildirilmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul toplantılarında bu faaliyetler paylaşılmaktadır.

Kanıtlar:

Giresun Üniversitesi Atama ve Yükseltme Kriterleri Eğitimleri Belgeleri

Kanıtlar

https://pdb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler/2555

C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri

MYO’da görev yapan öğretim elemanlarımız araştırma yetkinliklerinin geliştirilmesi için kurum dışı ortaklar ile projeler/araştırmalar yürütmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul toplantılarında bu faaliyetler paylaşılmaktadır.

C.3. Araştırma Performansı
C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

MYO’da görev yapan öğretim elemanlarımız araştırma faaliyetlerine ait bilgileri her yıl faaliyet raporu içerisinde yönetime bildirmektedir.

Kanıtlar:

Faaliyet Raporları (yöksis 2020)

Kanıtlar

2022 FAALİYET RAPORU.docx

C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi

Akademik Teşvik Yönetmeliğine istinaden gerekli koşulları yerine getiren öğretim elemanlarımız bu Akademik personelin araştırmageliştirme performansını takdir-tanıma ve ödüllendirmek üzere yapılan bu teşvikten yararlanmaktadır.

TOPLUMSAL KATKI

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
D.1.1. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi

MYO bünyesindeki kulüp ve topluluklar Üniversitemiz yasal düzenlemelerine uygun olarak faaliyetlerini yürütmektedir.

D.1.2. Kaynaklar

Sınırlı sayıda fuar, tanıtım, sosyal sorumluluk faaliyetleri (bütçe gerektirmeyen) uygulanmıştır.

Kanıtlar:

Akademik personel faaliyet raporları

Kanıtlar

2022 FAALİYET RAPORU.docx

D.2. Toplumsal Katkı Performansı
D.2.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

Fuarlara katılım, sosyal sorumluluk faaliyetleri ve lise öğrencilerine yönelik tanıtımlar web sitemizde paylaşılmaktadır. Okulumuz öğrencilerine yönelik yapılan çeşitli anketler ile bu performanslar ölçülmektedir.

Kanıtlar:

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

Kanıtlar

http://kesapmyo.giresun.edu.tr/

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

Sonuç ve Değerlendirme
Güçlü Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler

Eğitim kalitesini artırmak için sınıflarda teknoloji desteğinin kullanılması,

Ders programlarının gereksinimlerinin ve diğer Üniversitelerin eşdeğer programlarının istatistiklerinin incelenmesi ve dikkate alınarak güncellenmesi,

Öğrenci stajlarının belirlenmesi ve takip edilmesi,

Öğrencilere, bilgi deneyim ve görgülerini artırmak amacıyla seminer, fuar gezisi gibi etkinlikler planlanması ve uygulanması,

Birim kalite komisyonunun oluşturulması, birim kalite politikalarının sürekliliğinin sağlanması,

Stratejik plan ve performans programında yer alan performans göstergelerinin kalite güvence sistemi için bir araç olarak dikkate alınması,

Eğitim, öğretim, idari ve yönetsel süreçlerin planlanması, uygulanması, kontrolü ve değişkenlikler için önlem alınmasının sağlanması,

Öğrencilerin demografik bilgilerinin eğitim-öğretim ve idari faaliyetlerde 17 dikkate alınarak faaliyetlerin yürütülmesi,

Öğrencilerin Uluslararasılaşma faaliyetleri kapsamında Erasmus staj hareketliliği programlarına katılmasının teşvik edilmesi ve desteklenmesi,

Birim içerisinde gerçekleştirilen faaliyetlerin ve çalışmaların kayıt altına alınması,

 

İç ve Dış paydaşların eğitim-öğretim, idari süreç ve yapılanmalara katılımlarının sağlanması.

 

1. İyileşmeye açık yönler

Kısmi bir öğrenci izleme sisteminin olması

Paydaşların geri bildirimleri için anket vs. gibi çalışmaların istenilen seviyede yapılamamış olması.

 

1.Eğitim ve Öğretim

 

  1. Güçlü Yönler

 

Eğitim programları, programın amaç ve yeterlilikleri, ders içerikleri ve gerekli güncelleme gereksinimlerinin akademik kurullarda tartışılması, iç ve dış paydaşların görüşlerinin alınması, diğer Üniversitelerin eşdeğer programlarının ve istatistiklerinin incelenmesi,

Program yeterliliklerinin belirlenmesi,

Programların sürekli izlenmesi ve güncellenmesi, iç ve dış paydaş görüşlerinin değerlendirilmesi, Öğrenci merkezli program hazırlanması,

Akademik kadro ilanlarında Bölüm görüşlerinin alınması,

Eğitim-öğretim kadrosu mesleki eğitiminin sürdürülmesi ve izlenmesi.

 

1. İyileşmeye açık yönler

 

Öğrenci sosyal etkinliklerine daha fazla yer verilmesi, Eğitim seminerleri düzenlenmesi,

Toplum eğitimine yönelik faaliyetlerin gerçekleştirilmesi.

 

1.Araştırma-Geliştirme

 

  1. Güçlü Yönler

 

Kongre, sempozyum vs. gibi faaliyetlerin Üniversitemiz bütçesi ile desteklenmesi, Öğretim elemanlarının Lisansüstü eğitimlerine teşvik edilmesi ve izlenmesi, Öğretim elemanlarının Üniversite dışı proje faaliyetlerinin izlenmesi,

Dış paydaşların ihtiyaç duyduğu alanlarda danışmanlık hizmeti verilmesi, Araştırma performansının yıllık faaliyet raporları ile ölçülmesi.

 

1. İyileşmeye açık yönler

 

Araştırma faaliyetleri için fiziki altyapının yetersiz olması,

Araştırma faaliyetleri için Üniversite bütçesi dışında kaynak olmaması,

 

1.Yönetim Sistemi

  1. Güçlü Yönler

 

İlan edilmiş Akademik ve İdari teşkilat şeması olması ve iş-görev dağılımının bu şema dâhilinde gerçekleştirilmesi,

İç kontrol ve kalite yönetim sistemi planları doğrultusunda görev tanımlarının olması, hassas ve kritik görevler ve riskli alanların tanımlı olması, görevlerin ve sorgulamaların bu planlar dikkate alınarak yapılması, Yüksekokulumuz çalışanlarının hizmet içi eğitimlerinin planlanması ve belirli aralıklarla gerçekleştirilmesi, Mali kaynakların kullanımının yıllık plan ve programlar çerçevesinde maliye bakanlığı KBS üzerinden gerçekleştirilmesi,

Kayıt altına alınmış ve maliye bakanlığı KBS sistemi ile izlenebilen taşınır taşınmaz kaynakların varlığı ve yönetimi,

Her türlü iç ve dış yazışmaların yapıldığı ve kayıt altına alındığı EBYS sistemi ve öğrenci bilgi sistemi (OBS) gibi bilgi yönetim sistemlerinin etkin olarak kullanılması.

 

1. İyileşmeye açık yönler

Yönetim sistemi ile ilgili her türlü yenilikler takip edilmekte ve sistemimize entegre edilmeye çalışılmaktadır.